Rowenta RR9075 X-Plorer Serie 130 AI RR9075 Robotstofzuiger - Reviews

• Best Reviewed 2 keer jan 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RR9075 X-Plorer Serie 130 AI RR9075 Robotstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ik ben om 29-01-2024

Ik ben om

Ik was lang sceptisch over deze stofzuigers, maar toch maar geprobeerd.

Blij toe, zonder moeite wordt er veel regelmatiger stofgezogen en komt op plekken die je zelf niet altijd de moeite voor neemt, onder de bank bijvoorbeeld.

Pluspunten

• laag model
  • goede zuigkracht
  • gaat grondig te werk

Minpunten

• zit af en toe vast

h**********@n********* 26-01-2024

Prima robotstofzuiger van Rowenta

Uiteindelijk kwam ik uit op deze robotstofzuiger van Rowenta, omdat deze goed scoorde in de test van Kieskeuring en Consumentenbond. Doorslaggevend was de gering hoogte van het apparaat, 8 cm, waardoor deze onder vrijwel alle stoelen, banken en kasten kan stofzuigen.
Bij de stofzuiger hoort de Rowena App, waarmee goed is in te stellen waar en wanneer de robot aan de gang moet. Op een platte grond in de App kunt zien waar hij geweest is.
De prijs is vrij hoog, maar je krijgt er wel een goed werkende robuuste stofzuiger voor met een behoorlijk stuk technologie erin verwerkt.
Na een paar weken gebruik ben ik heel tevreden over de robot. De eikenhouten vloer in woonkamer en keuken worden netjes gezogen. Ook het geluid valt erg mee.
Wat meer moeite heeft het apparaat met en hoogteverschil van een centimeter tussen keuken en woonkamer en met het vloerkleed in de woonkamer. Het lukt allemaal wel, maar van een zelflerend AI effect (schuin aansnijden van de drempel) heb ik nog weinig gezien. Ook het zuigen van de stenen drempel van de haardschouw kost moeite. Toch lukt het om in een zuigbeurt alle hindernissen mee te nemen.
Dweilen van de houtenvloer werkt ook goed. Leuk om een of twee keer per week erbij te doen.
De dweilfunctie moet apart worden ingesteld met de App na montage van waterbakje en dweil.
Het verwijderen van huisvuil uit het vuilbakje gaat erg gemakkelijk. Dat doen we wekelijks.
Het is mooi om te zien hoe strak het apparaat langs de randen loopt en tussen de tafel en stoelpoten doordraait zonder iets te raken of vast te lopen. Die functionaliteit werk echt heel goed. Deze robotstofzuiger is zeker een aanrader.

Pluspunten

• weinig geluid
  • prima zuigkracht
  • zuigen langs de randen
  • slechts 8 cm hoog
  • gemakkelijk manoeuvreren tussen poten door

Minpunten

• Wat moeite met drempeltjes

JB 13-01-2024

Zeer goed werkende robotstofzuiger

Na een zoektocht op internet bleek dat de Rowenta rr9075 een goede robotstofzuiger zou zijn. Bovendien was deze robot redelijk geprijsd eind december 2023.
Inmiddels hebben we deze Rowenta 2 weken in gebruik. De installatie is eenvoudig volgens de beschrijving uit te voeren. Wel is het nodig de juiste Rowenta app te downloaden. Na het opladen start je de robot met Verkennen. Alle gewenste kamers gaat hij dan verkennen en in kaart brengen. Dit gebeurt niet erg nauwkeurig. Ook blijkt het overzicht van de kamers gespiegeld. Je kunt het plaatje zelf verbeteren. Na enige tijd blijkt alleen op home dat toch een juiste kaart wordt getoond.
Als je daarna een kamer kiest, gaat de robot vrij vlot naar de juiste kamer en zuigt de kamer nauwkeurig volgens evenwijdige banen. Ook weet hij zijn weg te vinden onder een tafel met 6 stoelen zonder vast te lopen. Soms heeft hij moeite om het vloerkleed te beklimmen. Het resultaat is beter dan ik had verwacht. Ook zuigt hij goed onder bedden. In de app kun je volgen waar de robot is en wat hij heeft gezogen. Binnenkort proberen we het dweilen.

y***************@g******** 01-01-2024
In verband met een schouderblessure werd mijn interesse gewekt in een robotstofzuiger. De installatie was eenvoudig, 2 borsteltjes erop klikken en klaar om de app te installeren wat zonder problemen ging. Tijd voor de robot om ons huis te verkennen. Hij maakt een gedetailleerde plattegrond die je kunt gebruiken om verschillende ruimtes te benoemen waardoor hij gericht te werk kan gaan. Hij zuigt de woonkamer echt grondig, komt moeiteloos onder de kasten en onder de bank. En zoekt zijn weg, zelfs rondom stoelen ed. Zojuist gedweild en ook dat heeft mij positief verrast. Keurige gedweilde banen en dus een lekker schoon huis terwijl ik met een kopje koffie op de bank zat toe te kijken.

BobJoustra 29-11-2023

Eenvoudige installatie, super robot

Stofzuiger nu een week in bezit. Maakt de ruimte goed schoon.

Eerste installatie duidelijk en eenvoudig via de bijgeleverde handleiding. App installatie ook prima te doen en zodra de batterij volledig opgeladen is de ruimte laten verkennen. Voor mijn gevoel ging dit wat te snel, maar daarna de robot aangezet en echt alle hoekjes neemt hij mee. Dankzij de borstels komt hij mooi onder de poten van de tafel etc

Wij zijn er erg content mee.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Goed bereik
  • Laad snel op
  • Duidelijke app

Minpunten

• Geen melding wanneer reservoir leeg is

RS 27-11-2023

Zeker aan te bevelen

Na lang twijfelen om een robotstofzuiger in huis te nemen hebben wij toch na veel zoeken besloten om er één aan te schaffen. Sinds 1 week hebben wij nu deze robotstofzuiger en hebben er nog geen seconde spijt van gehad. De stofzuiger werkt heel goed en neemt ook alle dierenharen mee die hij tegen komt, hierdoor is de vloer nu perfect schoon.

Het gebruik van de app is heel fijn en alles wijst eigenlijk zichzelf. Wanneer de stofzuiger een verkenningsronde heeft gemaakt kan er besloten worden door de gebruiker of deze goed is en zo ja kunnen er zones aangemaakt worden waar de stofzuiger wel en niet mag komen. Een bijkomend voordeel is dat er ook een dweilfunctie op zit, dit was in eerste instantie niet onze prioriteit maar na het proberen is dit toch ook een mooi pluspunt.

Kortom, wij zijn erg tevreden en hadden dit al veel eerder moeten doen!

Pluspunten

• Stofzuigt grondig en zorgvuldig
  • Maakt niet veel lawaai
  • Dweilt goed

Minpunten

• Herkent geen kleine objecten

n********@g******** 26-11-2023
Deze robotstofzuiger is veruit beter dan andere robotstofzuigers. De zuigkracht van de robot is zeer hoog. Het geeft ook veel betere resultaten bij gebruik met een mobiele telefoon in vergelijking met andere merken. Ik heb hem na lang onderzoek gekocht en ben blij dat ik deze robotstofzuiger heb gekocht. De prijs prestatie verhouding is uitstekend.

Ik gebruik het product al 1 maand. Ik heb er zoveel spijt van dat ik hem niet eerder heb gekocht. Ik schrik als ik elke dag het stof uit mijn huis zie komen. Ondanks dat ik een steelstofzuiger van een bekend merk gebruik, doet mijn robotstofzuiger het prima. Ik ben blij dat ik het gekocht heb. Een compleet prijs-prestatieproduct. Mijn leven werd gemakkelijker.

g******@g******** 14-03-2023

Super fijne robot stofzuiger!

We hebben onze robot nu twee maanden, en we willen niet meer anders! Hij is heel handig te bedienen in de app. We zetten hem op afstand aan en komen thuis is een gestofzuigde woning!
De eerste keer maakt hij van je hele kamer een plattegrond en daardoor weet hij precies waar hij kan stofzuigen. Je kan de plattegrond die hij maakt verdelen in aparte ruimtes zodat je kan aangeven waar hij wel of niet kan komen. Daarnaast kan je zones aangeven waar hij niet kan komen. De dweil functie is fijn!
De robot komt ook over kleine drempels.
Kijk wel uit dat je geen draden op de vloer los hebt liggen, dan komt hij vast te zitten en stopt hij totdat je hem weer oppakt.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Goede zuigkracht
  • Kan over drempels
  • Dweil functie

Minpunten

• Lawaaierig

Debbie 09-03-2023

Handige stofzuiger

We hebben deze robot stofzuiger nu bijna 2 maanden in huis. En het is een hele fijne stofzuiger. Volgens de beschrijving heeft hij best wat ruimte nodig voor zijn oplaad station. Deze hebben wij helaas niet dus hij staat in een hoekje. In het begin kon hij na het stofzuigen zijn basis niet vinden. Maar na een keer opnieuw de kamer te verkennen gaat het nu goed.
Bij het verkennen van de kamer kijkt hij waar hij overal bij kan. En je kan desgewenst zones instellen waar hij niet mag komen. Dit hebben wij alleen in de keuken gedaan waar de drinkbak en drink fontein van de hond en de katten staan.
In de woonkamer hebben we laminaat, hier krijgt hij alles met gemak weg. In de gang hebben we vinyl dit gaat ook goed. Maar in de keuken hebben we tegels en het lijkt wel of dit te glad is. Hier krijgt hij niet alles opgezogen. Heb het hier nu ingesteld op 2 keer alles doen en met de boost zuigkracht . Dit werkt beter maar nog niet optimaal.
Ik vind hem wel vrij lawaaierig.
De dweil functie hebben we nog niet gebruikt .
Je kunt een schema instellen zodat hij automatisch stofzuigt of je kunt het handmatig doen. Als je een aantal keer rond dezelfde tijd hem laat stofzuigen krijg je de vraag of het een routine moet worden.
Al met al een prima stofzuiger. Hier doet hij nu elke dag zijn rondje. En het scheelt enorm met haren in huis.

Pluspunten

• Stofzuigt goed
  • Gaat automatisch naar oplaadstation
  • App werkt handig

Minpunten

• Redelijk lawaaierig
  • Zuigt minder goed op tegels

Peter 09-03-2023

Geweldige robotstofzuiger

Wij testen nu een aantal weken de robot stofzuiger van Rowenta. We zijn er heel blij mee. Als je een hond hebt rond lopen word je soms gek van de haren. Door de robotstofzuiger elke dag even aan te zetten heb je een stuk minder haren op de grond. Dat scheelt ons weer wat tijd. De app is heel makkelijk te installeren uit de app store van apple of google. Ik vind de app heel makkelijk werken. De eerste keer gaat de stofzuiger de kamers verkennen en daarna kun je hem instellen, maar ook instellen om hem op een bepaald moment schoon te laten maken. Wel belangrijker op te letten dat hij niet ergens achter kan blijven hangen. De stofzuiger is stil waardoor je hem makkelijk in de nacht kan laten zuigen. Het is geen vervanger voor een stofzuiger, maar een hele mooie aanvulling. Als je huisdieren rond lopen zal de stofzuiger niet tegen ze aan botsen of over rijden. Hij herkend onze Jack Russel uitstekend en gaat er netjes omheen. Mooi design waardoor die prima in huis past.

Pluspunten

• Goede batterij
  • Diervriendelijk
  • Makkelijke app

j**************@m***** 09-03-2023

Na wat inspanning een prima stofzuigrobot!

Na enkele uurtjes configureren, blokkadezones instellen doet het apparaat netjes zijn werk: hij is stil, zuigt redelijk en de functie voor dweilen is een fijne aanvulling!

De gebruiksaanwijzing is over het algemeen duidelijk en overzichtelijk. Het activeren van de app met de stofzuiger gaat zonder moeite, het stappenplan leidt je makkelijk door dit proces heen.
Leuk detail is dat je de stofzuiger een eigen naam mag geven, de mijne heet vanaf nu 'Stoffie'.
De stofzuiger gaat zelf de ruimte verkennen en een plattegrond maken: dit verloopt wat onhandig omdat de stofzuiger op diverse plekken vastloopt: onder de bank, tegen een kleine verhoging. Bij de zoveelste vastloper is het frustrerend. Het uiteindelijke resultaat is een redelijke inschatting van de oppervlakte en de obstakels, beter voeg je hier gelijk de 'geblokkeerde zones' aan toe waardoor hij niet steeds vastloopt.

Pluspunten

• stil
  • te integreren in smarthome

Minpunten

• configuratie
  • vastlopers

elnino73 09-03-2023

Boven verwachting

Deze Rowenta overtreft mijn verwachtingen. Makkelijke setup, makkelijke app en meer dan goed resultaat. Het schoonmaken gaat erg makkelijk en je kan via app ook heel eenvoudig schema's aanmaken. Het in kaart brengen van je kamer(s) gaat eenvoudig en je kan de kamers ook makkelijk hernoemen.
Het stofzuigen gaat relatief snel en precies, hij slaat geen stukje over. Het schoonmaken van de borstel(s) gaat snel en de stofbak is makkelijk te legen. De dweilfunctie is een leuk extraatje, maar daarvoor zou ik hem niet aanschaffen.
Erg tevreden over deze Rowenta en een aanvulling op het schoonhouden van het huis.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • AI maakt hem slim

Minpunten

• Af en toe de weg kwijt na 'pauze'

Kathl1 09-03-2023

Fijn apparaat

We hebben al jaren een robotstofzuiger maar deze robot heeft duidelijk enkele nieuwtjes voor ons. Helaas (nog) niet kunnen testen met de lange honden haren omdat onze Aussie onverwacht is overleden en we momenteel aan het aftellen tot er weer een nieuwe pup komt. Maar met mijn eigen lange haren kan hij goed weg. Het installeren was echt zo gebeurd wat super fijn is. De app is erg uitgebreid en geeft ook echt enkele opties qua zuigkracht en geluid. Erg fijn ook dat het te combineren is met Siri commando’s. Het huis in kaart brengen was snel gedaan, al klopt de indeling van de kamers niet helemaal met de realiteit maar het is werkbaar. Super fijn dat hij heel laag is en dus zonder problemen onder onze bank en zelfs onze kasten kan. Wat echt fijn is, dat is dat je hem ook de opdracht kan geven om een bepaalde kamer te doen. Dat is echt een nieuwe functie voor ons. Daarnaast denkt hij ook met je mee en geeft de app duidelijk aan waar en hoe hij onderhoud nodig heeft. De dweil functie heb ik nog niet veel gebruikt, doe je toch wat minder dan als er een hond in huis is. Maar hij lijkt het netjes te doen, al vond ik hem de eerste keer te snel droog. Na het natter maken van de dweil zelf ging het beter. We hebben het al 3x gehad dat hij niet helemaal op zijn station stond en daardoor niet op laadde we kunnen helaas niet echt ontdekken waardoor dit komt. Daarnaast ook een enkele keer gehad dat hij zijn weg niet meer wist, fijn dat je dan in de app kan zien waar hij is. Onze vorige robots moesten we echt zoeken. Kortom vooral de app en de functionaliteiten zijn we erg van onder de indruk.

Inmiddels is de pup er, nog geen lange haren maar wel een vuile vloer. De dweilfunctie is fijn voor tussendoor, maar het is niet hetzelfde als zelf dweilen. Even opfrissen is wat hij doet.

Pluspunten

• Redelijk geluid
  • Handige app

Minpunten

• Dweilen is meer opfrissen
  • Staat soms niet helemaal goed op de lader

Jouke 04-03-2023

Top apparaat

Ik heb de robotstofzuiger nu een aantal weken in mijn bezit en ben er erg blij mee. Ik ben dit apparaat gaan testen omdat mijn oude Rowenta robotstofzuiger aan vernieuwing toe was. Daar waar ik eerst geen mogelijkheid had om afgebakende zones in te stellen heb ik deze nu wel.

De robotstofzuiger is makkelijk te installeren door hem via de app te koppelen. Vervolgens heeft de robotstofzuiger een ronde door het huis gemaakt om een kaart te maken en deze was gelijk goed.

Zoals verwacht pakt de stofzuiger heel veel stof en vuil mee. De container waar het in komt is vervolgens makkelijk te legen. De zuigkracht van de stofzuiger is overigens in te stellen op diverse standen. Van stil tot boost.

Ook de dweilfunctie is top. De dweil is gemakkelijk in de wasmachine schoon te maken en het waterreservoir is er zo af geklikt.

Ik heb eigenlijk geen minpunten voor deze robotstofzuiger.

• Zuigkracht

xMupkex 03-03-2023

Doet zijn werk naar verwachting

Deze robotstofzuiger (+dweilfunctie) behoeft niet veel installatie. Het enige dat toegevoegd moet worden zijn de kleine borsteltjes, eventueel het waterreservoir en de dweil. Ook het instellen van de app is niet complex, de slimme stofzuiger doet het bijna helemaal vanzelf en de rest wijst vanzelf. In eerste instantie gaat deze de kamers verkennen en opdelen in ruimtes. Zelf kun je dan nog gedeeltes toevoegen waar deze niet mag komen of dweilen, denk hierbij aan bijvoorbeeld de waterbak van de honden 😀. Je moet dus wel losse delen verwijderen uit de ruimte of no go area's toevoegen. Zowel de stofzuiger als ook de dweil doet wat ik ervan verwacht had. Goede zuigkracht en niet te nat dweilen vanwege het laminaat. Gaat eerst voor de randen in 1 ruimte en 'kleurt' dan mooi in. Dit kan gevolgd worden in de app. Het apparaat is overigens slim genoeg om niet te botsen tegen muren/meubels! Ik heb wel 2 nadelen ondervonden namelijk dat deze het niet redt om op mijn hoogpolige tapijt te zuigen. Daarnaast, als je deze instelt om later te zuigen en dweilen, ligt de natte dweil de hele tijd op 1 plek op het laminaat. Let op, mocht je de tijd uitstellen, ligt de natte dweil de hele tijd op 1 bepaalde plek.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Dweilt niet te nat
  • Slim

Minpunten

• Uitgestelde start niet handig met natte dweil
  • Komt niet mijn hoogpolig tapijt op

Pim87 03-03-2023

Echt een genot!

Ik ben erg blij met deze robotstofzuiger. Vooraf was ik er nogal huiverig voor en ik was benieuwd of het apparaat wel echt goed zou werken.

Thuis hebben wij een hond die best veel verhaard. Reden dus voor een robotstofzuiger.

Ik zou dit product zeker aanraden. Het is perfect in gebruik en doet wat het zegt te doen. Via de app kun je automatisch instellen wanneer de stofzuiger zijn werk moet doen. Zelf stel ik hem altijd in dat hij als ik in bed lig gaat werken. Als ik dan ‘s morgens beneden kom is alles netjes schoon.

Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat hij niet altijd goed zijn weg terugvindt naar de oplaadplek. Gelukkig komt dat niet heel vaak voor. En hij hangt wel eens vast op de stoelpoten.

Pluspunten

• Nauwkeurig
  • Dweilfunctie
  • Alles instelbaar via de app

Minpunten

• Redelijk kleine opvangbak.

Mylene 03-03-2023

Heerlijk

Nog niet eerder heb ik een robotstofzuiger geprobeerd en ik ben aangenaam verrast! In het begin was het lastig omdat de robot vaak vastzat. Soms doordat hij onder een hoek van het vloerkleed was gekomen en ook eenmaal zat hij vast onder de rand van een kast. Na deze zones als no-go zone te hebben gemerkt gaat dit beter. Echter merk ik wel dat hij veel vaker vastzit als de dweil erop zit dan zonder. De droogloopmat bij de achterdeur hebben wij iets van de kant afgehaald omdat de robot daar moeite mee had, dit gaat nu goed. Wij gebruiken hem dagelijks met een hond, kat en parkietjes in huis en de woonkamer ziet er nu altijd netjes uit. Dweilen doen we tweemaal per week als we ook daadwerkelijk thuis zijn. Dit zodat we hem kunnen helpen als hij vastzit, want anders loopt de accu op deze plek leeg. Gisteren kregen we een melding, lagen draaien niet. Hiervan heb ik nog niet kunnen vinden wat het betekent, maar na hem een keer uit en weer aan gezet te hebben deed hij het weer. Het dweil resultaat vind ik redelijk en het stofzuigen prima. Ik kan dit apparaat dan ook zeker aanraden. De accuduur is ook meer dan voldoende. De app is overzichtelijk en gebruiksvriendelijk, je kunt makkelijk zones markeren als 'verboden' of "niet dweilen". Ook kun je hem naar een enkele plek sturen (bijvoorbeeld keuken of deurmat) en hem daar grondig laten stofzuigen op de boost-functie, hij reinigt deze plek dan tweemaal. Kortom, met wat geduld in het begin om de kamers en zones goed in kaart te brengen ben je na een poosje echt geholpen met dit apparaat! De hond en kat waren in het begin wat angstig maar ook dit was snel over.

Pluspunten

• stofzuigt en dweilt
  • lange batterijduur

Minpunten

• met dweilen zit sneller vast

Maikel 03-03-2023

Fijne gebruiksvriendelijke robotstofzuiger

Na unboxen mag je de app installeren. Wanneer de app geïnstalleerd is gaat ze een proefrondje door het huis maken om je huis in kaart te brengen. Zorg dan de vloer van je huis is opgeruimd en vrij van obstakels. Na dit proef rondje verschijnt er een plattegrond in de app. Op deze plattegrond kun je no go-zones instellen ook kun je aparte no go-zones instellen voor het dwijlen. We gebruiken Bibibi (deze naam hebben we haar gegeven) nu 3 weken. Ook waren wij al eerder in het bezit van een robotstofzuiger van een ander merk. Hierdoor kunnen we haar prima beoordelen op haar prestaties. Over het algemeen bevalt ze prima! Na dat ze een aantal keer is vastgelopen op de deurmat geeft ze zelf aan dat we dit beter als no go-zone kunnen instellen. Ook geeft ze nu aan om een gebruikersschema op te stellen zodat ze op gezette tijden kan stofzuigen. Wij vinden het echter handiger om haar handmatig te laten starten, zodoende weten we zeker dat de vloer leeg is. Gemiddeld doet ze 37 min over 56m2 beganegrondvloer wat redelijk vlot is. Ook kun je de stofzuiger bepaalde zones in huis laten stofzuigen of zelfs 2 keer achterelkaar laten gaan wat een schonere vloer betekend. Wel hebben we het idee dat ze soms wat stukken overslaat. De Dwijl functie werkt prima! Echter hebben we daar als minpunt dat het vloeistof reservoir snel leeg is Hij wordt geleverd met 3 dwijlen 1 huisdieren dwijl 1 normale dwijl 1 drogdwijl voor fijnstof. Na een dwijl sessie kan je goed zien dat ze er geweest is echter bij hardnekkige vlekken zal je die zelf nog moeten verwijderen. Conclusie: Fijne gebruiksvriendelijke robotstofzuiger.

Pluspunten

• dweilen
  • design

Minpunten

• lawaai
  • niet zo dun, kan niet overal onderdoor

Mark_H 28-02-2023

Handige toevoeging op je stofzuiger

Wij gebruiken de stofzuiger nu enkele weken en zijn verbaasd over het resultaat. De verwachting was laag ivm eerdere ervaringen (lang geleden). Maar de techniek heeft duidelijk niet stilgestaan.
Zelfs in de hoeken wordt prima schoongemaakt. Wel heeft het basistation flink wat ruimte nodig, dus voor apartementen is hij wat minder geschikt. Bij ons staat hij onder de bank, en dat gaat prima. Het inregelen was vrij eenvoudig, welk moest het een paar keer over omdat hij een deur niet kon vinden. Hierdoor kon hij niet het hele huis in kaart brengen.

Wij hebben een normale stofzuiger, waarmee wij enkele malen per week het huis zuigen. Maar sinds de Rowenta is dit aanzienlijk minder. Wij verbazen ons erover dat het reservoir elke dag toch weer flink wat stof en haren heeft. Enige nadeel is dat wij toch wel eerst moeten opruimen, voordat de stofzuiger zijn werk goed kan doen (schoenen van de vloer, bijzettafeltje aan de kant, lege flessen uit de keuken weg en tassen van de vloer etc).

Al met al een prettig apparaat, dat zijn werk doet als je niet thuis bent.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • App

Minpunten

• dweilen is meer een gimmick

a**********@h********** 28-02-2023

Helaas niet de dunste

Na zo'n 2 weken in gebruikt bevalt deze luxe Rowenta robotstofzuiger + dweil erg goed. Hij is echt een stuk slimmer dan onze vorige 'domme' stofzuiger die gewoon lukraak en kriskras door de kamer ging. Hij maakt een mooie plattegrond van de kamer en hier kun je goed zien waar hij al geweest is, of specifieke ruimtes selecteren om extra goed schoon te maken.
Helaas is deze allerdunste laser robotstofzuiger niet dunner, maar zelf een stukje hoger dan onze oude robotstofzuiger van een bekend merk. Met als gevolg dat ook deze stofzuiger vast kwam te zitten onder onze bank, en binnen 1 dag de hele bovenkant van de nieuwe en vooral dure Rowenta vol met krassen zit. Vooral apart dat deze slimme stofzuiger deze obstakels zelf niet kon detecteren en zichzelf eronder vast reed.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Stil wanneer nodig

Minpunten

• Niet de dunste
  • Komt soms vast te zitten onder meubels
  • Borstels zitten soms vast in tapijt

karin 26-02-2023

Had ik al veel eerder aan moeten schaffen.

Mijn eerste reactie is op deze robotstofzuiger. Ik had al veel eerder een robotstofzuiger aan moeten schaffen. Ideaal zo'n ding. Vooral met 2 volwassenen + 3 kinderen + 2 poezen heb je het wel nodig als je 4 dagen werkt.

Wat vooral makkelijk aan deze robotstofzuiger vindt:
1. dat je in kan stellen waar hij moet stofzuigen en waar niet .
2. de tijd wanneer hij moet beginnen.
3 . dat hij niet overal maar op botst maar door de sensor ziet waar hij heen moet.
4. dat hij ook dweilt.
5. met een app bedien baar is en je kan zien hoever die nog moet of is gekomen.
6. als hij maar een klein gedeelte hoeft te doen je dat aan kan geven in die app waar hij naar toe moet en alleen dat gedeelte van de kamer moet doen.

Mijn poezen vinden hem wat minder maar die moeten er maar aan wennen. Want wij vinden het ideaal om een robotstofzuiger te hebben.

Pluspunten

• is goed te installeren
  • maakt goed schoon

Minpunten

• opvangbak is snel vol
  • waterbak kan niet heel vol

Corina K 26-02-2023

Fijne stofzuiger maar ook nadelen

Voor de duurste variant van rowenta vind ik deze robot niet heel onderscheidend. Robot maakt best wat geluid en laat soms vlokken stof achter.
De app werkt wel super , je kan de ruimte indelen en per losse delen laten stofzuigen .
De accu redt bij ons de hele beneden verdieping helaas niet. De robot gaat dan wel Zelf opladen en daarna verder.
Het dweilen als extraatje is ok, niet zo goed als zelf dweilen maar wel een leuke toevoeging.

Pluspunten

• Goede app
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Geluid
  • Accu

WRJ 26-02-2023

Vaker gestofzuigd huis maar nog wel 'gedoe'

Vol enthousiasme liet ik deze - mijn eerste - robotstofzuiger los op de begane grond van ons huis. Het in kaart brengen van de woonkamer, keuken en eetkamer ging in één verkenningssessie goed. Wel kwam de robot vast te zitten in het rooster van de convectorput; stond ie daar hulpeloos te spartelen met z'n bandjes.
"Dat wordt dus de eerste no-go zone", dacht ik en dat was in de app makkelijk te regelen.

Ik las dat de robot ook kan dweilen dus met een parketvloer en een hond is dat mooi meegenomen. Zoals je op de foto kunt zien, wordt de vloer niet te nat en het resultaat is redelijk.
Via de app is ook aan te geven waar niet gedweild mag worden. Handig voor plaatsen waar bijvoorbeeld een vloerkleed ligt. Het exact afstemmen van die zones is wel een kwestie van trial & error. Wat ik daarbij vervelend vind, is dat een bestaande zone niet makkelijk groter of kleiner te maken is.

Over het droog stofzuigen kan ik eigenlijk ook niet meer dan datzelfde oordeel geven: het resultaat vind ik redelijk.
Met de plinten - vooral die in de keuken waar veel kruimels (tja, met 2 kinderen heb je dat hè) in de rand tussen de vloer en plint gaan zitten - heeft de robot moeite om alles weg te krijgen.

Om proef op de som te nemen, heb ik na, een stofzuigsessie door de robot, de vloeren zelf nog met mijn oude, vertrouwde steelstofzuiger gestofzuigd.
Die ving toch nog het nodige aan (fijnpoederig) stof en zand op!

Desondanks wel tevreden over de robotstofzuiger aangezien deze het huis netjes maakt terwijl ik de hond uitlaat. Bij terugkomst ziet het huis er in elk geval 'op het oog' netjes uit.

Als voorlopig slotopmerking wil ik nog kwijt dat, alhoewel de robot het stofzuigen zelf uit handen neemt, daar andere klusjes voor in de plaats komen:
Stoelen op de eettafel zetten, hondenspeeltjes verzamelen en van de vloer halen, de filters van de robot zelf uitborstelen, de laadcontacten schoonhouden, de 'lens' (die is vrij statisch dus zit telkens onder het stof!) afstoffen, de grote borstel aan de onderkant ontharen...
...al met al dus niet helemaal gevrijwaard van aan stofzuigen gerelateerde handelingen.

Minpunten

• Schoonmaken filter en borstel (vaak en lastig)

Jeske32 24-02-2023

Fijn extraatje

Door een grote hond is ons huis snel vuil, maar dagelijks stofzuigen schiet er vaak bij in. Daar is dit ideaal voor. Als extraatje naast het gewone stofzuigen en dweilen, niet ter vervanging. Zuigt wel goed de hondenharen op. Gebruik van de app is ook handig, ook handig dat er een schema ingesteld kan worden voor het schoonmaken.

Wel wordt de stofzuiger snel lelijk doordat hij overal onderdoor gaat en dan krassen krijgt.

Pluspunten

• Zuigt hondenharen goed op

ancolo 24-02-2023

Fijne Robotstofzuiger

Ik ben erg blij met deze robotstofzuiger om de volgende redenen:

-De installatie verliep erg eenvoudig en intuïtief. De app op mijn iPhone was erg makkelijk te bedienen. -De stofzuiger ging zelf de ruimtes scannen en dat deed hij verbazend eenvoudig en accuraat.
-De stofzuiger neemt erg veel vuil op. Ook tussen de stoelen e.d. De hoekjes slaat een beetje over omdat hij hier gewoonweg niet bij kan.
-Je krijgt een melding in je app als er service aan het apparaat moet gebeuren zoals het leegmaken van het stofreservoir of reinigen van de borstels.
-De dweilfunctie werkt redelijk.
-De licht vlekken worden met de dweilfunctie wel verwijderd.
-Het apparaat voelt degelijk aan. Enkele mindere punten vind ik:
-De dweilfuncti kun je niet vooraf instellen zodat hij bijvoorbeeld s'nachts gaat dweilen. Het waterreservoir loop dan leeg.
-Het apparaat maakt wel redelijk veel geluid. (Dus maar s'nachts laten werken)

Ik heb al meereder robotstofzuigers gehad maar deze is echt de beste tot nu toe.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Prettige app
  • Goede zuigfunctie

Minpunten

• Mindere dweilfunctie